fredag 28 november 2008

Tittskåp med ett budskap =)


Denna har jag gjort till scrapmojos tävling. Uppgiften var att göra ett uttalande för kommande generationer... vad vill jag berätta... efter som miljön ligger mig varmt om hjärtat så blev temat efter det... det pratas mycket om koldioxid nuförtiden. Och ska vi få bukt på växthuseffekten så måste vi börja tänka på det.
Tanken med denna var då en mörk lite skrämmande bakgrund, som symboliserar framtiden om vi inte gör nåt. Den glittrig förgrunden står för idag. VI lever i sus och dus och tänker, det gäller inte mig..
Bilen hamnade där för att det är en stoooor källa till koldioxidutsläppen. En otroligt kul utmaning =)

The challenge at scrapmojo was to make a statement... And the first thing I thought of was our planet... What we need to do to save it for the future generations. I made the background a bit dark to symbolise how the future will be if we don´t change our way of living. In front I made it shimmery and bright and it symbolise how we are living today.. in luxury not thinking about tomorrow. It was a very good challenge. It made me think a lot =).

7 kommentarer:

  1. Fantastisk, denna måste jag spara till ett av mina måste göra projekt!

    Tack för inspirationen.

    /Eléonore

    SvaraRadera
  2. Sååååå fin - och otroligt viktigt budskap! *Gillar massor*

    SvaraRadera
  3. Vilket läckert tittskåp! Och ett bra budskap!

    SvaraRadera
  4. Tack för din värmande kommentar i min blogg =)
    Tittskåper är supersött =)

    Är dö kär i ditt första bidrag till PP´s final... Tror vi alla har lika stor chans om jag ska vara ärlig. Vi får hålla tummarna för varandra kanske =)

    Ha en mysig och härlig advent!!!

    KRam Elin

    SvaraRadera
  5. Så fint och vilket bra ämne att föra vidare!

    SvaraRadera
  6. Toksött tittskåp! Gillar massor! =)

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  7. this is great!!!! thanks for playing along!!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)