söndag 21 november 2010

Steampunk - på mitt sätt

Ni som följt mitt bloggande vet att jag kastar mig hit och dit i stil och form och färg =). Jag älskar helt enkelt att prova alla möjliga och omöjliga saker. Köpte en mekanisk gammal väckarklocka förra helgen. Den har jag nu slaktat och lagt en del av skrotet på denna layout. En layout om jobbet som sambandscentralen mamma 24-7!!! Någon som känner igen sig???
Steampunk ska vara viktorianskt, fantasifullt och ha detaljer som mässingdelar, spets och kugghjul... Luftballonger, fantasi konstruktioner av omöjliga maskiner och dylikt.. Men min steampunk handlar om mitt liv och problemen med logestik och tid... Min stora inspirationskälla när det gäller denna stil är "Finnabair". Kika gärna förbi hos henne =)


Viktig detalj att lägga märke till........


Är fullt och fast övertygad om  att någon stjäl tid av mig!!! Jag och Sussa på jobbet skall i dagarna dra igång en utredning om detta. Hon är utsatt för samma brott ;)


Här ovan ser ni lite av vad min sambandscentral har ansvar för. Min hjärna är hela familjens hjälpreda =)
Ni får en litet collage på lite detaljbilder till..


Här ovan ser ni min nya klocka som skall ge mig extra tid =P... jag lovar att höra av mig framöver om hur den fungerar i praktiken! Hoppas ni haft en fin söndag! jag är i alla fall piggare och redo för jobb igen i morgon. Nu ska vi käka lite middag. Goda rester från fredagens och lördagens middagar. Pax för renskaven säger jag bara!!!  Dessutom kom jag på att det ju är söndag... Söndagsbilagan av Allt om Scrap finner du här. Idag handlar det om stämplar..... Tack för titten!


Kramiz Maja

8 kommentarer:

  1. WOW WOW WOW! Vilken läcker lo. Och sååå fiffigt att slakta en klocka :P.
    Väldigt mycket steampunk över den.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så läcker!! Du är så kreativ så jag bara...nej, jag dör nog inte, jag blir såå inspirerad!! Tack, tack, tack!!! Jag hade lixom tappat lusten o funderade på paus (igeeeen, jag veeeet :P ) men nu vete 17...nu pirrade det till lite :D

    Kramarna!!!

    SvaraRadera
  3. Åå villken superläcker layout!! Älskar den!
    Gjorde faktiskt själv min första steampunk layout idag - har dock inte fotat än... Men himlans skoj var det - jag kladdade loss ordentligt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. :):):) you got the steampunk illness as I see!!! Great job!

    SvaraRadera
  5. Wow... jag är mållös! Du är ju helt makalös!!! Jag tror att den här stilen är helt och fullt DU!!!

    Och när ni hittat tjuven kan ni väl oskadliggöra honom? Jag är också utsatt för samma illgärning.

    SvaraRadera
  6. Vilken cool, tuff och annorlunda LO! Tycker du är som bäst när du scrappar i den här stilen!

    SvaraRadera
  7. Jeg DIGGER den!! Denne var bare sååå kul, Maja!!:)

    SvaraRadera
  8. visst känner man igen sig! och GUUUD så läckert det blev med alla små detaljer och klockdelar! är det därför folk fyndar gamla väckarklockor på loppis?! hihihi

    Jag är mest intresserad av om ni hittar den där tidstjuven för då skulle jag vill ställa honom/henne/den/det till svars för en del! hrmpf!

    Stor kram och skönt att höra att du mår bättre!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)