fredag 28 oktober 2011

LOOOOOOOOOOOV!!!!!!!

Så underbart fantastiskt skönt med ett litet avbrott i jobbet!! Som jag tidigare skrivit så har jag tagit tjänstledigt hela v.44. Egentligen har vi studiedagar, men jag valde att hoppa över det detta år! Lgr 11 har jag reden pluggat in ;).
Är i större behov av att hämta kraft och få tid till att göra allt som blivit eftersatt här hemma. Ibland är det bara så jobbigt att vara vuxen med ansvar. Hann inte göra klart det jag skulle på jobbet så jag måste ändå in på måndag några timmar.
Det kom lite emellan igår på min planeringstid... Saker som hör till jobbet, eller åtminstone drabbar skoldagen, fast det händer på fritiden. Ibland önskar jag att tekniken var på samma nivå som när en själv var liten.... För detta med nät och sms mobbing/ trakasserier är en riktigt trixig djungel. Saker eleverna pysslar med på nätet pyr under skoldagen och till slut smäller det! Som lärare är det rätt jobbigt att försöka reda i vad som hänt och när... många långa samtal blir det med eleverna. För att inte tala om samtal till föräldrar!
Dessutom tar det bort lite av glädjen att undervisa =(.
Men nu är det som det är och jag får iaf nästan en hel vecka på mig att hämta kraft.  Har faktiskt lite skapat att visa också... en layout gjort för Mollys Scrapbooking med kitet "Shabby Iris". Min sista halloween layout. Helt otroligt att jag gjort tre stycken i år! Jag som inte ens gillar det firandet ;P. Men jag hade ju så coola läskiga foton på Ina... det är återigen hon på denna layout.


Nu ska vi börja med lite god fredagsmiddag. Tacos har barnen beställt. Leo beställde även efterrätt så den har vi gjort tillsammans. Randig chokladmousse... gårdagens efterrätt på halvåtta hos mig =). Önskar er alla en kanonfin helg. Jag hoppas min mojo ska återvända snart... två veckor utan att jag papperspysslat måste vara ett rekord för min del ;). men jag har i alla fall städat scraprummet så att jag kan hitta där igen. Tack för titten!


Kramiz Maja

2 kommentarer:

  1. Åter igen en ruggigt härlig layout. Det bara ryker halloween om den :o)

    Äh vad jobbigt med sånt där i skolan. Hör att det är mycket sånt överallt... tyvärr...

    Hoppas du får en riktigt bra ledighet och har tid att hämta igen dig!!!!

    Kram!
    ps... har nu 1 påse full med gamla pojkkläder... en tröja är på vift... hittar den inte men snart börjar jag på påse nr 2. Sen vid tillfälle får du dem och kan kika igenom de du vill behålla och de du vill bränna :D

    SvaraRadera
  2. Å wow! Jag är helt mållös igen Maja! Underbar!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)